banane, doručak, kokos, zob

Prekonoćne zobene pahuljice s kokosovim mlijekom

zobene pahuljice s kokosovim mlijekom

Doručak i ja ratujemo već godinama.
Čini mi se da se samo vrtim u krugu s fazama vrlo disciplinarnog pristupanja temi do faze kada doručak u mom rječniku ne postoji. Pripremanje jutarnjih obroka za mene je prava fizička i mentalna aktivnost koja zahtjeva veliku predanost i disciplinu. Nažalost, nisam se karakterno iskazala pa su disciplinirana razdoblja postala sve rjeđa i rjeđa.
K vragu, a stvarno vjerujem u dobrobiti dobrog doručka. Uostalom nije mi ni malo ugodno kada se oko deset moj želudac pobuni, ja usred sastanka, a hrane nema nigdje na vidiku.
Iako jako, jako volim konkretno doručkovati jajca i špekec shvatila sam, nakon mnogih pokušaja, da to kod mene ne funkcionira. Jednostavno sam preusporena ujutro i jedva dovučem dijete do vrtića i sebe do posla. Vremena za ozbiljno kuhanje i polagano jedenje jednostavno nema. Tekući obroci mogu proći kao zgodno rješenje (da mislim na smoothie histeriju), ali ruku na srce od njih nisam sita do ručka. Oni me drže taman do automata za kavu na gornjem katu moje ‘poslovne’ zgrade. 😀
Što onda napraviti, kojem se jednostavno, brzom i hranjivom rješenju okrenuti.
Odgovor je jednostavan – prekonoćnim (overnight) zobenim pahuljicama. 😉

Ako niste jutarnji tip i ako ujutro nemate snage za disanje, a kamo li za kuhanje ove pahuljice su odgovor koji tražite. Vjerujte mi jer sam i ja jedna od vas.
Poanta ovako pripremljenih zobenih je da nema kuhanja. Sve što trebate je natopiti ih večer prije (ili nekoliko sati prije) u tekućini po izboru i pojesti. Idealno, zar ne?
Prije nekoliko godina ovako pripremljene zobene su bile pravi hit i pojavljivale su se periodično na većini domaćih i stranih blogova koji vode računa o zdravijoj prehrani. Tada sam i ja pokleknula pred trendom i razmjerno često ih pripremala. Međutim pristupala sam ih potpuno krivo. Htjela sam da budu što više low carb pa sam ih naprosto miješala s jogurtom/kefirom. Samo tako, bez ičeg drugog. Jasno vam je da takva smjesa nije baš gastronomski doživljaj za pamćenje. Vrlo brzo sam od toga odustala. 😀

Zobene pahuljice
Prekonoćne zobene bi vjerojatno ostale samo blijeda slika u nekom prašnjavom pretincu mog pamćenja da nisam nedavno bila na jednom događanju s curama blogericama. Tada mi je divna Anja otkrila tajnu njenih prekonoćnih zobenih. Ona ih radi s kokosovim mlijekom i kokosovim jogurtom. WOW! Koje otkriće, pa to mora biti dobro, sve što ima kokosa je dobro.
Odmah sam ih sutradan napravila po nekom svom receptu, odnosno po svom osjećaju. Nisam koristila kokosov jogurt jer uopće ne znam koliko je on kod nas dostupan, a fakat mi se ne da zbog doručka obilaziti grad uzduž i poprijeko.
Dodala sam i chia sjemenke, datuljin sirup za slatkoću (a umjesto njega može svako drugo sladilo ili čak ništa jer je kokosovo mlijeko slatkasto) i malo svježih goji bobica (njih sam imala u frižideru). Sve sam to pomiješala navečer, pospremila u tegle te ujutro samo ubacila u torbu i jela na poslu. Bez kašnjenja ovaj put. 😀

Svježe goji bobice
Sada sam se stvarno ekstra potrudila pa sam napravila i ovaj aranžman na teglicama s kašom, ali naravno da to ne radim svaki put. Moram vam priznati da ni ne vidim neku svrhu u tim ikebanama na zdjelicama i teglicama. Osim možda svrhe postizanja ljepše fotografije, a to mogu oprostiti. 😀
Sada vas ostavljam s receptom kako bi ste i vi sutra ovo mogli doručkovati. U receptu je osnovni omjer zobenih i tekućine, a sve ostale dodatke možete slobodno mijenjati, dodavati i oduzimati prema svojim željama i stanju frižidera. :*

Prekonoćne zobene pahuljice s kokosovim mlijekom
Print
Sastojci
  1. 1 šalica* klasičnih zobenih pahuljica
  2. 1 šalica* kokosovog mlijeka
  3. 1 žličica chia sjemenki
  4. 1 žličica dutuljinog sirupa
  5. voće, orašati plodovi i začini po želji
Postupak
  1. U posudi pomiješajte zobene pahuljice, mlijeko, chia sjemenke, datuljin sirup te začine po želji.
  2. Prebacite sve u teglicu, zatvorite i ostavite u hladnjaku preko noći ili najmanje 5 sati.
  3. Ujutro po želji još dodajte narezano voće i orašaste plodove. Ja sam ovaj put koristila banane, goji bobice i orahe.
Napomene
  1. Voće ne morate na ovaj način aranžirati na gotovu kažu, možete ih usitniti u blenderu i odmah umiješati sa zobenima kada i mlijeko, a ako koristite zrele banane nikakvo drugo sladilo vam neće ni trebati.
  2. Uglavnom ovo je najjednostavniji doručak koji možete napraviti, a kombinacije su stvarno beskonačne.
  3. *Šalica je zapremnine 250 ml
Cukar http://cukar.com.hr/

Comments

comments

Odgovori