cikla, glavna jela, lagana jela, slanutak, veganska jela

Pinkburgeri – vege burgeri od slanutka i cikle

Vege burgeri od cikle

Ono što najviše volim u kuhinji su izazovi. Bilo da se radi o tehnički zahtjevnim receptima (ne brinite vege burgeri nisu takvi) ili o pukoj snalažljivosti, izazovi potiču moju kreativnost i kuhinjski adrenalin. Zbog toga se i hvatam u koštac s izradama startera za kruh, veganskih jogurta i ostalih fermentiranih čudesa…

Pražnjenje frižidera i špajze ponekad isto može biti pravi kreativni izazov, posebno kad imate svega pomalo, a ničeg konkretno. Često mi se događa da nađem ostatke nekih namirnica koje su pred istekom roka pa onda napravim neki bućkuriš koji nazovem ručkom. No, ponekad sam jako dobro raspoložena pa taj ručak postane prava gozba, nikako bućkuriš.
Upravo tako je nastao ovaj recept, neki dan sam organizirala naš ormar i našla cijelo pakiranje slanutka kojem je isticao rok. Imala sam i nekoliko mini cikli koje su se isto trebale potrošiti, par rotkvica i gotovo praznu teglicu tahinija.
Šparoge sam ipak kupila dan ranije, one nisu bile višak već čisti užitak. 😀

Šparoge, rotkvice i zelenje
Uhvatio me pravi nalet kreativnosti te smo za ručak jeli neodoljive vege burgere, pink boje – pinkburgere! 🙂 

Napravila sam ih do sada već nekoliko puta kako bi ih potpuno usavršila i mislim da je ovo što vam danas donosim dobitna kombinacija. Fotografije i finalna verzija ovog recepta nastali su prošli ponedjeljak, kao posljedica moje odluke da barem ponedjeljkom ne jedem meso. Vjerujem da ste čuli za Meatless Monday trend, kod mene se uistinu ne radi o nekom iracionalnom praćenju trendova, već o pukoj činjenici da sam istinski zabrinuta za budućnost naše planete i pokušavam se ponašati što odgovornije.

Kao što znate prošli ponedjeljak je bio i 1. maj. – avaj, malo nezgodan dan za biti na bezmesnom režimu. Ipak odlučila sam biti dosljedna, na dan kada su svi roštiljali, roštiljali smo i mi, samo je naš ‘roštilj‘ bio malo drugačiji i malo zdraviji. I danas je ponedjeljak pa mi se činilo idealno objaviti ovaj recept. Možda s ovom eksplozijom boja potaknem još nekoga na bezmesne dane. 😉

S ovim burgerima nema nikakve filozofije, baš kao i chick burgere možete ih napraviti unaprijed, zamrznuti i koristiti po potrebi. Jedino što je zbilja ključno u ovom receptu je da koristite sirovi slanutak.
Ponovit ću još jednom – za ovaj recept morate koristiti sirovi, namočeni slanutak, nikako kuhani ili onaj iz konzerve.
Da, to se odnosi i na tebe koji odmahuješ glavom jer ti se ne da namakati slanutak i misliš da nema razlike! Poslušaj me ovaj put, ovi vege burgeri neće ispasti dobro sa skuhanim slanutkom. 😉

Pinkburgeri - vege burgeri

Kako sam eksperimentirala s ovim burgerima, dodavala im i oduzimala stvari, tako sam ih pokušala peći i na grillu bez dodavanja masnoća. I nije dobro, OK, nije ni tako loše, ali ipak su neusporedivo bolji kad ih ispečete na ulju. Ako ste za zdravije varijante možete ih pokušati peći i u pećnici ili na klasičnom roštilju, ipak moja preporuka je prženje na plitkom ulju. Preživjeti ćete, ne pržite svaki dan. Jel tako? 🙂
Ostalo je sve na vama, poslužite ih s prilozima koje volite, u mojoj verziji su to šparoge, umak od tahinija i zelenje. Ako hoćete možete ih servirati u pecivima kao i klasične burgere, prepuštam to vama i ostavljam vas s receptom.

Pinkburgeri - vege burgeri od slanutka i cikle
Print
za burgere
  1. 170 g slanutka
  2. 150 g cikle
  3. 1 mala glavica ljubičastog luka
  4. 1 režanj češnjak
  5. 1 žličica dimljene crvene paprike
  6. 1 žličica soli
  7. ½ mljevenog kumina
  8. 1 - 2 žlice maslinovog ulja
  9. sok ½ limuna
  10. 1 žlica rižinog brašna (ili brašna po želji)
  11. maslinovo ulje za prženje
za prilog
  1. šparoge
  2. rotkvice
  3. mikro-zelenje
za umak od tahinija
  1. 2 žličice tahinija
  2. ½ žličice javorovog sirupa
  3. prstohvat soli
  4. par kapi limunovog soka
za burgere
  1. Slanutak namočite dan ranije ili barem nekoliko sati prije pripreme.
  2. Namočeni slanutak ocijedite, operite i ubacite u blender ili sjeckalicu te ga sameljite u kašu.
  3. Cikle ogulite, narežite na kockice pa i njih usitnite u sjeckalici, što sitnije to bolje.
  4. Luk sitno, sitno nasjeckajte, češnjak naribajte.
  5. Pomiješajte mljeveni slanutak, ciklu, luk i češnjak. Dodajte sve ostale začine, maslinovo ulje i sok limuna te rukama zamijesite kompaktnu smjesu. Prekrijte sve prozirnom folijom i ostavite u hladnjaku sat vremena ili duže da se malo stisne.
  6. Ohlađenu i stisnutu smjesu razdijelite na šest jednakih dijelova pa svaki formirajte u pljeskavicu.
  7. Posipajte ih s malo rižina brašna.
  8. U dubljoj tavi zagrijte maslinovo ulje, ne treba ga biti puno tek 2 – 3 žlice, te na njemu pržite burgere po par minuta sa svake strane. Pecite ih na srednje jakoj vatri kako vam ne bi zagorili.
  9. Burgere poslužite odmah uz povrće i umake po želji.
za prilog
  1. Šparoge očistite, odstranite im donje tvrde dijelove te ih skuhajte nad parom ili ih blanširajte.
  2. Rotkvice operite i narežite na tanke kolutiće.
  3. Mikro-zelenje po potrebi operite.
  4. Složite na tanjur šparoge, začinite ih s malo soli, dodajte rotkvice i mikro-zelenje. Servirajte s umakom i burgerima.
za umak
  1. Pomiješajte tahini s javorovim sirupom, solju i limunovim sokom.
Cukar http://cukar.com.hr/

Comments

comments

Odgovori