bademi, doručak, kokos, kruh, predjela

Kruh bez žitarica

LCHF kruh

Danas vam donosim recept za nešto potpuno drugačije. Recept za kruh koji je 100% bez žitarica.
Kako bi vam objasnila zašto uopće radim takav kruh moram vam ispričati kratku povijest naše borbe s netipičnom upalom crijeva. 😀
Naime, prije nešto malo manje od godinu dana, moj dragi je počeo osjećati neobične trbušne bolove. Kako su dani prolazili bolovi su bili sve gori i stanje se ni malo nije popravljalo. Naravno, Murphy nas ni ovaj put nije iznevjerio, sve se to počelo događati baš u vrijeme dok smo bili na moru. Nakon nekoliko obilazaka liječnika i hitnih službi na moru vratili smo se u Zagreb bez dijagnoze sa sve gorim stanjem. U Zagrebu slijedi hospitalizacija, potpuni post, mučenje, pretraživanje, skeniranje, ozračivanje, pregledavanje i nakon desetak dana konačno znamo s čim se borimo. Zapravo bolje bi bilo reći da su se nekakvi odgovori počeli nazirati, ali prave dijagnoze i dalje nije bilo. Na otpusnom pismu je pisalo samo – netipična upala crijeva.
Dragi je dobio i hrpu lijekova te upute da nakon popijenih propisanih kura nastavi živjeti i jesti normalno.
U idealnom svijetu ovdje bi napisala The End, ali kako mi ne živimo u idealnom svijetu priča ovdje zapravo tek počinje.

U trenutku kada je počeo jesti normalno njegova zdravstvena situacija se ponovno pogoršala, od struke nikakve odgovore nismo mogli dobiti, samo slijeganje ramenima i riječi da su takva stanja kronična te da se napadaji mogu ponavljati.
Ništa drugo nismo mogli nego preuzeti stvari u svoje ruke, pretražili smo sve što smo mogli pronaći online o njegovom (i sličnim) stanjima i konačno pronašli SCD.
SCD (Specific Carbohydrate Diet) je prehrana namijenjena ljudima koji boluju od najrazličitijeg spektra probavnih bolesti kao što su Crohnova bolest, sindrom iritabilnog kolona, ulcerozni koilitis pa čak i celijakija.

LCHF Kruh

Ova prehrana podrazumijeva potpuno isključivanje složenih ugljikohidrata i škroba iz prehrane. Naglasak u prehrani je stavljen na nerafinirane mesne proizvode, povrće, voće, poneke grahorice, masnoće, orašaste proizvode, med te zrele sireve i fermentiranu hranu. Mliječni proizvodi  koji sadrže laktozu su  isključeni. Principi su vrlo slični popularnim paleo dijetama uz neke manje razlike.
Iako SCD nije prehrana koju službena medicina podržava i propagira, pronašli smo mnogo pozitivnih iskustava i odlučili pokušati. Naše iskustvo je vrlo dobro, a zdravstveno stanje mog dragoga se znatno popravilo od kad ovako jede.
Naravno, s obzirom na to da SCD nije službeno priznata prehrana za bolesti crijeva, ne mogu vam tvrditi da je ona čudotvorna. Ipak, ako ste se pronašli u nekoj od ovih situacija istražite malo SCD i razmislite je li to način prehrane koji bi i vama odgovarao.
Pošto su u ovom način prehrane isključene apsolutno sve žitarice (i pseudožitarice) jasno je da je gotovo nemoguće jesti kruh. Nije to tako strašna stvar, ali ipak se čovjek povremeno zaželi malo kruha. Što je doručak bez šnite kruha, jel tako? 🙂

LCHF kruh

Materiju SCD kruha sam dobro istražila, imala sam i par totalnih promašaja, ali na posljetku sam došla do sasvim dobrog rezultata. Jasno je da ovo nije kruh koji zamišljamo kad osjetimo opojne mirise iz lokalne pekarnice, ali ukusan je i dobra je podloga za sendvič.
Uz to što je ovo SCD kruh on je također pogodan i za one na paleo i LCHF režimima te za ljude koji iz bilo kojeg drugog razloga ne konzumiraju žitarice.

Kruh bez žitarica
Print
Sastojci
  1. 70 g maslaca
  2. 1 žlica jabučnog octa (bez dodanog šećera)
  3. ½ žlice meda
  4. 4 jaja
  5. 45 g bademovog brašna
  6. ½ žličice soli
  7. 1 ravna žličica sode bikarbone
  8. 30 g kokosovog brašna (pravog sitno mljevenog brašna, ne onih mrvica za čupavce :D)
Postupak
  1. U lončiću rastopite maslac, med i jabučni ocat nad laganom vatrom. Ostavite na sobnoj temperaturi da se malo ohladi.
  2. U posudi za miješanje pomiješajte četiri jaja te ih lagano umutite električnim mikserom.
  3. Dodajte jajima prosijano* bademovo brašno, otopljeni maslac, sol i sodu bikarbonu te sve dobro izmiješajte.
  4. Na kraju dodajte prosijano* kokosovo brašno te nastavite miješati mikserom. Ovdje nema nikakvog straha da ćete smjesu previše izmiješati.
  5. Jedan duguljasti kalup za kruh obložite papirom za pečenje pa na njega prebacite smjesu za kruh.
  6. Pećnicu zagrijte na 160 stupnjeva i u njoj pecite kruh 30 – 40 minuta. Kruh je gotov kad uhvati lijepu koricu, a čačkalica zabodena u njega izlazi čista.
Napomene
  1. *Brašna prosijavamo kako bi izbjegli stvaranje grudica
Cukar http://cukar.com.hr/

 

Comments

comments

Odgovori